تقویم روز
امروز جمعه 25 آبان ماه 1397 ساعت 21:51 ب ظ

 

اوقات شرعی

حاضرین در سایت

15535  مهمان و 0 عضو حاضر هستند

معاونت توسعه مدیریت و منابع

اسدا... حسن زاده

مدرك تحصيلي : فوق لیسانس مدیریت سیستم ها

 مسئوليت هاي قبلي : مدير عامل هلال احمر گناباد ، سرپرست بیمارستان 22بهمن گناباد ، رئیس دانشکده علوم پزشكي گناباد ، دبیر کمیته انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكي مشهد ، قائم مقام معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشكي مشهد ، قائم مقام ومعاون سازمان اتوبوسراني مشهد ، مدیر هسته گزینش دانشگاه علوم پزشكي مشهد ، مدیرکل امورمالی دانشگاه علوم پزشكي مشهد ،

 

 مسئوليت فعلي : قائم مقام ريئس دانشكده و معاونت توسعه مديريت و منابع

 

معرفي حوزه معاونت توسعه مديريت و منابع

ماموریت

 

  تامين خدمات  تخصصي در زمينه توسعه سازمان و مديريت و ارتقاء مديريت منابع انساني، مالي، فيزيكي و اطلاعاتي و ارائه اين خدمات به سایر واحدها ومعاونت های دانشکده با بكارگيري كارآمدترين نظام ها و روش هاي مديريت و علوم اداري و با ملاحظه محوري بودن نيروي انساني در توسعه سازماني و عنايت به اعتلاء و رشد معنوي كاركنان، كيفيت زندگي كاري، انعطاف پذيري، عدالت، پويايي، كارآيي، اثربخشي، نوآوري، خلاقيت، مسئوليت پذيري و پايبندي به قوانين و مقررات در جهت حمايت از فعاليت هاي سلامت، آموزش و پژوهش پزشكي


  شرح وظايف :

 اداره و نظارت بر حسن اجراي كليه امور اداري، مالي و عمراني موسسه، مطابق با مصوبات مقررات و آئين‌نامه‌هاي مربوط؛

 

  •     نظارت بر مصرف اعتبار تخصيصي به واحدهاي مختلف بر اساس بودجه تفصيلي مصوب هيات امنا و ساير قوانين و مقررات مالي مورد عمل موسسه و ارائه گزارش جهت طرح در هيات امناي ذيربط؛

     

  •    ارائه گزارش‌هاي توجيهي لازم به رييس مؤسسه در خصوص وظايف مربوطه به واحدهاي تحت نظر؛

  •   جمع‌آوري و تكميل اطلاعات موردنياز بر اساس طرح جامع مؤسسه و برنامه‌ريزي و پيشنهاد بودجه ساليانه و انجام كليه فعاليتهاي لازم در جهت اجراي طرح‌‌هاي عمراني مؤسسه (اعم از پيماني، اماني و ...)؛
  •   انجام تعميرات اساسي به مـنظور احياء و نگهداري ساختمانها و تأسيسات موجود؛

       تشكيل كميته تدوين روشهاي اجرايي به منظور بهينه‌سازي سامانه تعاملات اداري بين واحدهاي تابعه با همكاري ساير معاونتهاي موسسه؛

  •   تدوين روشهـاي اجرايـي مناسب براي نگهداري ابنيه و تجهيـزات موسسه به منظور حفظ و نگهداري از سرمايه‌هاي ملي موسسه.

 

اهم وظایف اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع

الف : تامين خدمات تخصصي در زمينه توسعه سازمان و مديريت و ارتقاء منابع انساني مالي ،فيزيكي ،اطلاعاتي و ارائه اين خدمات به ساير واحدهاي دانشكده

ب : وظايف عمده معاونت

1-اداره و نظارت بر حسن اجراي كليه امر اداري ،مالي،عمراني دانشكده

2- نظارت بر مصرف اعتبارات تخصيصي به واحدها

3- تأمين منابع مالي ،انساني،تجهيزاتي و نظارت بر بكارگيري ،نگهداشت منابع

مديريتهاي زير مجموعه معاونت توسعه

1-مديريت منابع فيزيكي و امور عمراني و تجهيزاتي

2- مديريت نوسازي و توسعه سرمايه انساني

3- مديريت امور مالي

4 مديريت برنامه ريزي ،بودجه و پايش عملكرد

5- مديريت امور عمومي و خدمات پشتيباني

ج- اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی

1-     احداث و تجهيز ساختمان ستاد مركزي دانشكده

2-     خريد دو ساختمان آموزشي در خيابان رازي

3-     احداث 5 واحد پانسيون جهت پزشكان و ميهمانان

4-     تكميل سه مركز بهداشتي درماني ( خيام ، ريگي ،امام رضا(ع)  )

5-     احداث پايگاه اورژانس كلاته محمد جان

6-     احداث خانه هاي بهداشت در تمام روستاهاي مندرج در طرح گسترش با اعتبارات دولتي و كمك خيرين

7-     تعمير و بازسازي بخشهاي فرسوده بيمارستاني 22 بهمن و حكيم و ايجاد بخشهاي سوختگي MRI و دياليز و شيمي درماني با تغير كاربري فضاهاي موجودي

8-     تعمير و باز سازي چندين مركز بهداشتي درماني و خانه هاي بهداشت و آزمايشگاه مرجع سلامت 

د- پروژه های عمراني درست احداث

1-     احداث سه پايگاه شهري (2،4،6)و 2مركز بهداشتي درماني (حاجي آبادي و جيلو)

2-      احداث مسجد و مجتمعفرهنگي دانشكده در محل پرديس

3-      احداث دانشكده مامايي و پرستاري به مساحت 5000 متر مربع در محل پرديس

4-      اخذ موافقت كميسيون 215و تهيه زمين و اخذ و اعتبارات جهت احداث بيمارستان 160 تختخوابي

5-      احداث اورژانس بيمارستانت 22 بهمن با اعتبارات دولتي و كمك خيرين

6-      احداث مركز بهداشتي درماني شهري فيروزه در دو طبقه به مساحت 1200 متر مربع

هـ-  برنامه هاي آينده عمران

1-                 تبديل بيمارستان 160 تختخوابي به 320 تختخوابي (اخذ مجوزهاي اوليه و مصوبه سفر )

2-                 احداث دانشكده بهداشت

3-                 احداث دانشكده پزشكي در محل پرديس با همت خير محترم ( تهيه نقشه هاي اجراي و...

4-                 احداث خوابگاه دانشجويي 200نفره در محل پرديس

5-                 احداث بيمارستان 32 تختخوابي فيروزه

6-                 احداث ساختمان اداري و شبگه فيروزه

و – تأمین تجهیزات عمده پزشکی

1-     خريد سيتي اسكن اسپیرال

2-     خريد دستگاه سنگ شكن برون اندامی

3-     خريد دستگاه امحاء زباله بيمارستان حكيم

4-     تهيه شش دستگاه دياليز

5-     تامين 4 دستگاه آمبولانس تويوتا بيمارستاني و يك دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه بنز اسپرينتر اورژانس

6-     تامين اعتبار و سرمايه گذاري بيش از يكميليارد و دويست ميليون تومان در زمينه تجهيزات رايانه ، فنآوري اطلاعات و شبكه ملي سلامت

7-     تجهيزات آزمايشگا هاي مرجع سلامت ،آزمايشگاه آموزشي بهداشت حرفه اي و محيط ، آزمايشگاه مواد غذايي با حدود 400 مليون تومان اعتبار

مديريت نوسازي و توسعه نيروي انساني

1- پيگيري و تصويب تاب چارت دانشكده در هيات امناء

2- تهيه تشكيلات تفضيلي كليه واحدهاي دانشكده و اخذ تشكيلات طرح گسترش شبكه ها و مراكز بهداشتي

3-تهيه چندين نرم افزار مرتبط ،(نرم افزار تشكيلات آزمون ،پرسنلي ،حقوق و دستمزد و...}

4-استخدام بيش از 200 نفر به صورت پيماني و تبصره اي

5- تبديل وضعيت 380 نفر از پرسنل شركتي به تبصره 3و4

7-                 صدور احكام سالانه ،احكام كليه پرسنل بر اساس آيين نامه اداري استخدامي دانشگاه    و ساير احكام ( فقط در سال جاري 4600 حكم پرسنلي صادر شد.

8-                 پيگيري و تبديل به وضعيت 90 نفر از كارشناسي ارشد به خبره

9-                 ايجاد چارت تشكيلاتي هيات علمي و اخذ مجوز استخدام حدود 40 نفر هيات علمي

10-            برنامه ريزي جامع نيروي انساني براي تامين و ارتقاء نيازهاي پرسنلي دانشكده

11-            تشكيل كمسيون تحول اداري و كميته هاي زير مجموعه آن وارزيابي عملكرد حدود 600 نفر در اين

12-            اعطاي قسمتي از اختيارات پرسنلي به واحدهاي زير مجموعه

برگزاري دوره هاي آموزش ضمن خدمت در واحدهاي از جمله در سال 91 139 دوره آموزشي برگزار     كاركنان بطور متوسط 75 ساعت آموزش ديده اند و فقط 120 هزار ساعت آموزش ضمن خدمت در  سال 91 برگزار گرديد

مديريت مالي

1-                 پياده سازي و اجراي نظام نوين مالي و حسابداري تعهدي

2-                 ايجاد واحدهاي نيمه مستقل مالي جهت تسريع در فرآيند تصميم گيري در بيمارستان 22 بهمن ،حكيم ،مركز بهداشت ،شبكه فيروزه و ستاد مركزي

3-                 تهيه نرم افزار هاي متعددمالي (نظام نوين،درآمد،صندوق،حقوق و تهيه فيش حقوقي شاغلين و بازنشستگان)

4-                 به كار گيري 10 نفر ليسانس حسابداري جهت پياده سازي نظام نوين مالي

5-                 برگزاري جلسات متعدد در رابطه با افزايش درآمدها و پيگيري مطالبات از بيمه ها به گونه اي كه درآمد سالانه از سال 89 از 11 ميليارد تومان به 23 مليارد تومان افزايش داشته

6-                 اخذ تسيلات بانكي از بانكها ي طرف قرار داد و دريافت بيش از 500 ميليون تومان سود بانكي ظرف دو سال اخير

7-                 پرداخت به موقع و همزمان حقوق ،اضافه كاري و حق جذب كليه شاغلين و بازنشتگان

مديريت بودجه

ايجاد مديريت بودجه برنامه ريزي و پايش عملكرد كه به موزات مديريت مالي نسبت به برنامه ريزي منابع مالي پيگيري اخذ اعتبارات ،تخصيص اعتبارات و توزيع اعتبارات مبادله موافقت نامه هاي ملي و استاني و پيگيري اعتبارات و مجوزهاي طرح تملك و تهيه گزارش هاي مالي و بودجه اي اقدام مي كند

اداره خدمات پشتیبانی

1-     راه اندازي بستر اتوماسيون اداري در همه واحدها و حذف كامل كاغذ و مكاتبات كاغذي به گونه اي كه در سال جاري تا كنون 20373 نامه وارد و 10600 حكم حقوقي در اين سامانه ثبت شد

2-     اخذ تسهيلات بانكي در سال جاري 796 ميليون تومان وام جهت 230 نفر اخذ گرديد

3-     ايجاد فضا هاي ورزشي و انعقاد قرار داد با سالنها و امكانات رفاهي و اسكان و برگزاري بيش از 321 جلسه از اقدامات اين مديريت مي باشد

با تشكر از حمايتهاي بي دريغ رياست محترم دانشكده و همكاري ساير معاونين و مديران و همكاران مجموعه معاونت توسعه

 



 
www.3dots.ir