تقویم روز
امروز سه شنبه 21 آبان ماه 1398 ساعت 22:38 ب ظ

معاونت توسعه مدیریت و منابع

اسدا... حسن زاده

مدرك تحصیلی : فوق لیسانس مدیریت سیستم ها

 مسئولیت های قبلی : مدیر عامل هلال احمر گناباد ، سرپرست بیمارستان 22بهمن گناباد ، رئیس دانشکده علوم پزشكی گناباد ، دبیر کمیته انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی مشهد ، قائم مقام معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد ، قائم مقام ومعاون سازمان اتوبوسرانی مشهد ، مدیر هسته گزینش دانشگاه علوم پزشكی مشهد ، مدیرکل امورمالی دانشگاه علوم پزشكی مشهد ،

 

 مسئولیت فعلی : قائم مقام ریئس دانشكده و معاونت توسعه مدیریت و منابع

 

معرفی حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع

ماموریت

 

  تامین خدمات  تخصصی در زمینه توسعه سازمان و مدیریت و ارتقاء مدیریت منابع انسانی، مالی، فیزیكی و اطلاعاتی و ارائه این خدمات به سایر واحدها ومعاونت های دانشکده با بكارگیری كارآمدترین نظام ها و روش های مدیریت و علوم اداری و با ملاحظه محوری بودن نیروی انسانی در توسعه سازمانی و عنایت به اعتلاء و رشد معنوی كاركنان، كیفیت زندگی كاری، انعطاف پذیری، عدالت، پویایی، كارآیی، اثربخشی، نوآوری، خلاقیت، مسئولیت پذیری و پایبندی به قوانین و مقررات در جهت حمایت از فعالیت های سلامت، آموزش و پژوهش پزشكی


  شرح وظایف :

 اداره و نظارت بر حسن اجرای كلیه امور اداری، مالی و عمرانی موسسه، مطابق با مصوبات مقررات و آئین‌نامه‌های مربوط؛

 

  •     نظارت بر مصرف اعتبار تخصیصی به واحدهای مختلف بر اساس بودجه تفصیلی مصوب هیات امنا و سایر قوانین و مقررات مالی مورد عمل موسسه و ارائه گزارش جهت طرح در هیات امنای ذیربط؛

     

  •    ارائه گزارش‌های توجیهی لازم به رییس مؤسسه در خصوص وظایف مربوطه به واحدهای تحت نظر؛

  •   جمع‌آوری و تكمیل اطلاعات موردنیاز بر اساس طرح جامع مؤسسه و برنامه‌ریزی و پیشنهاد بودجه سالیانه و انجام كلیه فعالیتهای لازم در جهت اجرای طرح‌‌های عمرانی مؤسسه (اعم از پیمانی، امانی و ...)؛
  •   انجام تعمیرات اساسی به مـنظور احیاء و نگهداری ساختمانها و تأسیسات موجود؛

       تشكیل كمیته تدوین روشهای اجرایی به منظور بهینه‌سازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همكاری سایر معاونتهای موسسه؛

  •   تدوین روشهـای اجرایـی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیـزات موسسه به منظور حفظ و نگهداری از سرمایه‌های ملی موسسه.

 

اهم وظایف اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع

الف : تامین خدمات تخصصی در زمینه توسعه سازمان و مدیریت و ارتقاء منابع انسانی مالی ،فیزیكی ،اطلاعاتی و ارائه این خدمات به سایر واحدهای دانشكده

ب : وظایف عمده معاونت

1-اداره و نظارت بر حسن اجرای كلیه امر اداری ،مالی،عمرانی دانشكده

2- نظارت بر مصرف اعتبارات تخصیصی به واحدها

3- تأمین منابع مالی ،انسانی،تجهیزاتی و نظارت بر بكارگیری ،نگهداشت منابع

مدیریتهای زیر مجموعه معاونت توسعه

1-مدیریت منابع فیزیكی و امور عمرانی و تجهیزاتی

2- مدیریت نوسازی و توسعه سرمایه انسانی

3- مدیریت امور مالی

4 مدیریت برنامه ریزی ،بودجه و پایش عملكرد

5- مدیریت امور عمومی و خدمات پشتیبانی

ج- اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی

1-     احداث و تجهیز ساختمان ستاد مركزی دانشكده

2-     خرید دو ساختمان آموزشی در خیابان رازی

3-     احداث 5 واحد پانسیون جهت پزشكان و میهمانان

4-     تكمیل سه مركز بهداشتی درمانی ( خیام ، ریگی ،امام رضا(ع)  )

5-     احداث پایگاه اورژانس كلاته محمد جان

6-     احداث خانه های بهداشت در تمام روستاهای مندرج در طرح گسترش با اعتبارات دولتی و كمك خیرین

7-     تعمیر و بازسازی بخشهای فرسوده بیمارستانی 22 بهمن و حكیم و ایجاد بخشهای سوختگی MRI و دیالیز و شیمی درمانی با تغیر كاربری فضاهای موجودی

8-     تعمیر و باز سازی چندین مركز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت و آزمایشگاه مرجع سلامت 

د- پروژه های عمرانی درست احداث

1-     احداث سه پایگاه شهری (2،4،6)و 2مركز بهداشتی درمانی (حاجی آبادی و جیلو)

2-      احداث مسجد و مجتمعفرهنگی دانشكده در محل پردیس

3-      احداث دانشكده مامایی و پرستاری به مساحت 5000 متر مربع در محل پردیس

4-      اخذ موافقت كمیسیون 215و تهیه زمین و اخذ و اعتبارات جهت احداث بیمارستان 160 تختخوابی

5-      احداث اورژانس بیمارستانت 22 بهمن با اعتبارات دولتی و كمك خیرین

6-      احداث مركز بهداشتی درمانی شهری فیروزه در دو طبقه به مساحت 1200 متر مربع

هـ-  برنامه های آینده عمران

1-                 تبدیل بیمارستان 160 تختخوابی به 320 تختخوابی (اخذ مجوزهای اولیه و مصوبه سفر )

2-                 احداث دانشكده بهداشت

3-                 احداث دانشكده پزشكی در محل پردیس با همت خیر محترم ( تهیه نقشه های اجرای و...

4-                 احداث خوابگاه دانشجویی 200نفره در محل پردیس

5-                 احداث بیمارستان 32 تختخوابی فیروزه

6-                 احداث ساختمان اداری و شبگه فیروزه

و – تأمین تجهیزات عمده پزشکی

1-     خرید سیتی اسكن اسپیرال

2-     خرید دستگاه سنگ شكن برون اندامی

3-     خرید دستگاه امحاء زباله بیمارستان حكیم

4-     تهیه شش دستگاه دیالیز

5-     تامین 4 دستگاه آمبولانس تویوتا بیمارستانی و یك دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه بنز اسپرینتر اورژانس

6-     تامین اعتبار و سرمایه گذاری بیش از یكمیلیارد و دویست میلیون تومان در زمینه تجهیزات رایانه ، فنآوری اطلاعات و شبكه ملی سلامت

7-     تجهیزات آزمایشگا های مرجع سلامت ،آزمایشگاه آموزشی بهداشت حرفه ای و محیط ، آزمایشگاه مواد غذایی با حدود 400 ملیون تومان اعتبار

مدیریت نوسازی و توسعه نیروی انسانی

1- پیگیری و تصویب تاب چارت دانشكده در هیات امناء

2- تهیه تشكیلات تفضیلی كلیه واحدهای دانشكده و اخذ تشكیلات طرح گسترش شبكه ها و مراكز بهداشتی

3-تهیه چندین نرم افزار مرتبط ،(نرم افزار تشكیلات آزمون ،پرسنلی ،حقوق و دستمزد و...}

4-استخدام بیش از 200 نفر به صورت پیمانی و تبصره ای

5- تبدیل وضعیت 380 نفر از پرسنل شركتی به تبصره 3و4

7-                 صدور احكام سالانه ،احكام كلیه پرسنل بر اساس آیین نامه اداری استخدامی دانشگاه    و سایر احكام ( فقط در سال جاری 4600 حكم پرسنلی صادر شد.

8-                 پیگیری و تبدیل به وضعیت 90 نفر از كارشناسی ارشد به خبره

9-                 ایجاد چارت تشكیلاتی هیات علمی و اخذ مجوز استخدام حدود 40 نفر هیات علمی

10-            برنامه ریزی جامع نیروی انسانی برای تامین و ارتقاء نیازهای پرسنلی دانشكده

11-            تشكیل كمسیون تحول اداری و كمیته های زیر مجموعه آن وارزیابی عملكرد حدود 600 نفر در این

12-            اعطای قسمتی از اختیارات پرسنلی به واحدهای زیر مجموعه

برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت در واحدهای از جمله در سال 91 139 دوره آموزشی برگزار     كاركنان بطور متوسط 75 ساعت آموزش دیده اند و فقط 120 هزار ساعت آموزش ضمن خدمت در  سال 91 برگزار گردید

مدیریت مالی

1-                 پیاده سازی و اجرای نظام نوین مالی و حسابداری تعهدی

2-                 ایجاد واحدهای نیمه مستقل مالی جهت تسریع در فرآیند تصمیم گیری در بیمارستان 22 بهمن ،حكیم ،مركز بهداشت ،شبكه فیروزه و ستاد مركزی

3-                 تهیه نرم افزار های متعددمالی (نظام نوین،درآمد،صندوق،حقوق و تهیه فیش حقوقی شاغلین و بازنشستگان)

4-                 به كار گیری 10 نفر لیسانس حسابداری جهت پیاده سازی نظام نوین مالی

5-                 برگزاری جلسات متعدد در رابطه با افزایش درآمدها و پیگیری مطالبات از بیمه ها به گونه ای كه درآمد سالانه از سال 89 از 11 میلیارد تومان به 23 ملیارد تومان افزایش داشته

6-                 اخذ تسیلات بانكی از بانكها ی طرف قرار داد و دریافت بیش از 500 میلیون تومان سود بانكی ظرف دو سال اخیر

7-                 پرداخت به موقع و همزمان حقوق ،اضافه كاری و حق جذب كلیه شاغلین و بازنشتگان

مدیریت بودجه

ایجاد مدیریت بودجه برنامه ریزی و پایش عملكرد كه به موزات مدیریت مالی نسبت به برنامه ریزی منابع مالی پیگیری اخذ اعتبارات ،تخصیص اعتبارات و توزیع اعتبارات مبادله موافقت نامه های ملی و استانی و پیگیری اعتبارات و مجوزهای طرح تملك و تهیه گزارش های مالی و بودجه ای اقدام می كند

اداره خدمات پشتیبانی

1-     راه اندازی بستر اتوماسیون اداری در همه واحدها و حذف كامل كاغذ و مكاتبات كاغذی به گونه ای كه در سال جاری تا كنون 20373 نامه وارد و 10600 حكم حقوقی در این سامانه ثبت شد

2-     اخذ تسهیلات بانكی در سال جاری 796 میلیون تومان وام جهت 230 نفر اخذ گردید

3-     ایجاد فضا های ورزشی و انعقاد قرار داد با سالنها و امكانات رفاهی و اسكان و برگزاری بیش از 321 جلسه از اقدامات این مدیریت می باشد

با تشكر از حمایتهای بی دریغ ریاست محترم دانشكده و همكاری سایر معاونین و مدیران و همكاران مجموعه معاونت توسعه

 



 

پیوند های مفید