رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی از برقراری بیش از هزار تماس مزاحمت تلفن با اورژانس ۱۱۵ در فروردین ماه خبر داد.

مصطفی افشار نیک گفت:کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ به دوازده هزار و ۷۰۴ تماس در فروردین ۱۴۰۰پاسخ دادند که از این تعداد دو هزار و ۲۴ تماس منجر به اعزام شده و هزار و ۷۴۹ مشاوره،هفت هزار و ۸۱۸ تماس سایر(پیگیری،تکراری،غیر اورژانسی،متفرقه) و متاسفانه هزار و ۱۱۳ تماس مزاحمت با شماره اورژانس ثبت شده که فقط شخصی با شماره ۳۴۱۹...۰۹۹۳بیش از ۲۷۰ بار مزاحم اورژانس شده است که با این مزاحمت ها موجب تهدید جان مصدومان و بیماران می شود.

افشار نیک افزود: ماهانه شماره افراد مزاحم در اختیار دادگستری قرار می گیرد و با مزاحمین برخورد قانونی صورت می گیرد تا حق هیچ شهروندی ضایع نشود.

او ادامه داد: کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس در فروردین ماه به هزار و ۷۴۹ نفر مشاوره تلفنی ارائه نموده اند که با افزایش این گونه مزاحمت ها خستگی کارشناسان ارتباطات اورژانس  ۱۱۵ را دوچندان می کند لذا از شهروندان و والدین تقاضا می کنیم با آموزش و آشنایی فرزندان خود با شغل اورژانس ۱۱۵ از مزاحمت ها پیشگیری و جلوگیری نمایند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور یادآور شد که مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نیشابور مجهز به جدید ترین نرم افزار ها و تجهیزات ارتباطاتی می باشد که از لحظه اعزام، توسط مکان یاب اینترنتی مسیر حرکت، سرعت، توقف های آمبولانس کنترل می شوند همچنین تمامی تماس های دریافتی و زمان های اعزام آمبولانس توسط کامپیوتر ثبت و بایگانی می شود.